להשקיע בקרנות גידור

להשקיע בקרנות גידור

עולם ההשקעות הולך ומתפתח בשנים האחרונות במיוחד עבור המשקיעים הישראלים, אשר נהנים ממגוון רחב של אפיקי השקעה בינלאומיים החל מטבעות דיגיטיליים ועד אל אופציות ואפילו נדל"ן באזורים שונים ברחבי הגלובוס. מבין שלל האפשרויות הללו קיימת השקעה נוספת והלא היא השקעה בקרנות גידור, המבקשת להמציא רווחים בכל מצב שקיים בשוק וללא קשר לשאר השחקנים. אסטרטגיה זו נעוצה בשימוש הנעשה באמצעי גידור פיננסים, הן פועלות ללא מגבלות של רגולציה יחד עם חופש פעולה די רחב המאפשר גיוס כספים מגופים פרטיים, מגופים מוסדיים וקובעת את דמי הניהול בכמות הרווחים. קרנות הגידור הופיעו עוד לפני שנות התשעים וכיום נחשבות לאפיק השקעה מעולה עבור לא מעט משקיעים. 

משמעויות ועבור מי הקרנות

המונח גידור הוא בעצם פעולה המבקשת לבצע השקעה בסיכון נמוך, תוך כדי שימוש בפוזיציה הפוכה לגמרי מתנועת המחיר של נייר ערך מסוים. כאשר מדובר במנוח המלא "קרן גידור", מדובר בקרן הדומה לקרנות השקעות אחרות אשר עושה שימוש באסטרטגיות עם יחסי סיכון נמוכים במיוחד. עם זאת קרנות אלו במרביתן מוגבלות לעד כ35 ניצעים או עד כ50 ואילו המשקיעים הראשונים נקראים "כשירים". המשקיעים הראשונים הינם משקיעים אשר יש ברשותם נכסים נזילים בשוויה העולה על כ 8 מיליון(במרבית הקרנות) או שהם נדרשים לעמוד במבחני הכנסה שנתיים אחרים. 

נזילות, פרסום ומבנה

מכיוון שקרנות הגידור אינן מחויבות בתשקיף הן אינן מפרסמות את התשואות שלהן למשקיעים כשרים, אלא פונות אל לקוחות קהלים בעלי ממון רב אשר עומדים בקריטריונים והמאפיינים להשקעה בקרנות אלו. עם זאת בעת החתמה של הלקוח על השקעה בקרנות, נחשפת בפניו התשואה השנתית ושאר המשתנים בקרן. כמו כן מצב הנזילות של קרנות אלו משתנה, בדומה לפרמטרים הרבים גם יכולת הנזילות של הקרנות מותאמת על פי ההגדרה של הקרן. בכל הקשור לעלויות הניהול של השקעות תחת קרן גידור, המצב שונה לחלוטין מאשר מכשירים פיננסיים אחרים כמו קרן נאמנות או קופות גמל. דמי הניהול בקרנות גידור משתנה, שכן הוא מורכב גם מדמי ניהול וגם מדמי הצלחה, התלויים בעיקר בתשואה של מנהל הקרן.

ובכדי להכיר אלטרנטיבות נוספות להשקעה ולדעת כיצד להתנהל אל מול תנועות השווקים, מומלץ להנות מייעוץ איכותי ובעל ניסיון רב דרך חברת-iFunds

לפרטים נוספים לחצו למעבר לאתר החברה